man sårar inte den man älskar

att allt ska vara så komplicerat hela tiden. mitt liv är nog inte menat att vara lätt. tänk om det bara fanns ett alternativ. ett svar. en rätt väg att gå. vad lätt allt skulle bli! jag har en stor sten i bröstet inför allt som väntar. jag vet vad jag borde göra. jag vet att jag borde välja bort dig redan nu. jag vet att jag borde valt bort dig för längesen. men det går inte. jag kan inte. jag är inte kapabel till det. jag är inte så stark. ska någon lämna någon så är det du som måste lämna mig. innan alltså. för jag kan inte. jag kan inte sånt.

jag vet att det vore bäst. men det är inte vad jag vill. jag vill ha allt. jag vill inte välja.

om allt varit säkrare från början kanske jag skulle överväga att välja annorlunda.
jag vet att jag skulle valt annorlunda om saker varit annorlunda. du har vart för osäker på mig.
med all rätt. men ändå.

det gör ont. för jag slits i två bitar. vi är varken det ena eller det andra du och jag.
hur kan två människor skapa en sån röra tillsammans igentligen? ganska ofattbart men ändå inte.
komplicera till saker så in åt helvette. hur nödvändigt är det på en skala?

jag vet att jag iallafall aldrig kämpat så hårt för någon, och så länge. helt ärligt.
jag har aldrig lagt ner så mycket tid på att få nånting och funka, så som jag gjort med dig.

också onödigt. för varför igentligen? för vad?




Go on and close the curtains, 'cause all we need is candlelight.
You and me and a bottle of wine, gonna hold you tonight.

Well, we know I'm going away. And how I wish, I wish it weren't so. so take this wine and drink with me,
let's delay our misery.

Save tonight, Fight the break of dawn. Come tomorrow, Tomorrow I'll be gone







what a mess. känslor.
kan inte styras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0