Ge mig en vinterdrog, Ge mig sommarsnö. Kom nu jag är kroniskt låg. Bara mörkret hörs, I ditt öga dansar stormar små. Men det är du som för, I döda vinkeln ser jag allt du gör

idag är en ledsendag. sällan jag har riktiga "ledsendagar" men idag är en sån. när jag gick genom stan hem från jobbet ikväll, så kände jag mig så ensam. jag mötte en massa folk som skrattade och hade roligt, hörde musik från alla håll, mötte gamla tanter på sista promenaden med hunden och människor hand i hand. och jag kände mig så ensam i den här staden. där gick jag själv. påväg hem till en för stor lägenhet som bara påminner mig om hur jag valt bort andra och om hur andra valt bort mig. tom och kall och alldeles för stökig. påväg hem till inget en fredagkväll. och jag försöker vara allt. jag försöker vara så bra jag kan. jag jobbar ihjäl mig i perioder men är ändå alltid glad och trevlig. har ständigt ont i kroppen och huvet för att jag stressar för mycket och äter för dåligt. men jag är nästan alltid glad. och det är viktigt. för det måte man vara. ingen vill ha och göra med en sur människa. säger nästan aldrig nej. jag låtsas som om jag inte bryr mig om att jag bara är tjejen du vill vara med när du vill mysa med någon. när du är ensam eller har tråkigt. jag låtsas så mycket så att jag nästan tror att jag inte bryr mig. men det gör jag. jag har aldrigt varit den tjejen för någon. någonsin. men jag har blivit henne för dig. jag har valt det. medvetet eller omedvetet. jag vet inte. du väljer bort mig. och jag väljer att vara någon som jag igentligen inte är. för dig. hur sjukt är inte det? slå mig någon. skjut den här idioten i huvet. ett skott mellan ögonen. skaka om mig. trösta mig.
i dina ögon är jag bara fel. jag är för glad eller för elak. för rättfram eller för tillbakadragen. för tråkig. för konstig och tycker för olika om för mycket. för dig är jag någon som stavas med tre bokstäver. f e l.
jag saknar mina vänner som jag träffar allt för sällan. så ofantligt jättemycket. jag saknar min katt som trots allt varit mitt enda sällskap genom långa nätter. jag saknar min mamma. jag saknar min pappa trots att han inte funnits i mitt liv den senare halvan av det.


nä. nu slutar jag.


vad var det jag sa? det är en ledsendag idag. imorgon kommer att bli bättre. det vet jag.
jag ska göra min morgondag bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0