januari 17 - en sån dag

Står i en bankomatkö. En gubbe i rullstol sitter framför och fipplar i tio minuter, vill inte stressa honom så jag står snällt och väntar. Äntligen min tur, tekniskt fel. Går till en annan bankomat. Står och väntar ytterligare tio minuter innan jag upptäcker att gubben längst fram står och knackar i rutan till dom "på andra sidan" för att dom ska sätta in pengar i bankomaten, sneglar på rutan, svart. Går till en tredje Bankomat, tekniskt fel. Går in på hm. I ena kön stod det fem pers, i andra en person. Tycker att alla som köar är cp och ställer mig i andra kassan, självklart ska den tjejen göra återköp på 98723566930285597 saker. Efter ett tag bestämmer jag mig för att byta kö ändå. Då blir hon klar och det kommer typ tio pers och ställer sig där.
en sån dag idag...
ibland vill jag inte vara en stadsråtta. ibland vill jag hem till mitt ockelbo. där finns det två bankomater. båda funkar för det allra mesta och det är bara lång kö på högtider och ockelbomarknaden.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0