februari 22 - jag fattar alltihop

om du går ut i solen, och sätter dig en stund. för att natten blev så virrig, för att känslorna gick runt.
för att jag aldrig nämnde, att det du gör är bra. och att jag är lika vilsen, och för att jag aldrig sa.
jag fattar alltihop, jag fattar alltihop.
om du sitter och skriver nu, på långa kloka brev. om vad vi hann och inte hann, och allt som aldrig blev.
om citronerna och träden, och långa vägar bort. om tid som går och inte går, om lust som kokar torrt.
jag fattar alltihop.

om du repar upp historien, fast den är så dum. om att klia tills det blöder, på en och samma punkt.
det där var nån annan, det där var inte jag. förlåt tusen felsteg, det enda som jag kunde vara.

jag fattar alltihop

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0