december 13 - säg ingenting till mig

fan vad frustrerad, arg och ledsen jag blir. jag försöker vara osjälvisk. jag försöker göra det bästa för två. men det går inte hur jag än gör. du kommer alltid klandra mig. du kommer alltid lägga skuld på mig.
jag kommer alltid vara den elaka i dina och alla andras ögon, oavsett hur mycket jag kämpar och försöker.
jag försöker tänka realistiskt. jag försöker vara smart. jag försöker göra det bästa av alla situationer. och det är inte bara för min skull, det är för din skull också. sorgligt att du inte inser det.
säg aldrig mer till mig att jag inte vet hur det känns, att jag kanske får känna hur jobbigt det är en dag.
det är minst lika svårt att bli lämnad som att inse att man är den som måste lämna.
du har ingen aning om vad jag gått igenom. du har ingen aning om hur mycket jag gråtit, hur mycket  jag skrikit i ren frustration och hur många dagar jag låtit bli att äta mat för att sorgen varit för stor för att ens kunna tänka i huvudtaget. oavsett vad du säger, så är jag den som sitter här och kämpar för två.
för att du ska gå vidare. för att jag ska gå vidare. för att vi ska gå vidare.
snälla, inse det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0