hide or face it!

Ja som min mamma sa, är det något som skrämmer en på ett eller annat vis så har man alltid två alternanativ, spring och göm dej eller face it! Idag samlade jag kraft och åkte till min träning. Det kändes skönt när jag väl satt på hästen. Jag som alltid varit så säker på hästarna, tävlingarna, träningen kände mej bara för ett tag sen helt slut. Jag tränade flera gånger i veckan och tillslut efter några motgångar kände jag mej inte ens duktig längre. Och det spelade ingen roll hur bra mina  tränare eller alla mina kompisar eller min mamma som följt mej hela livet sa att jag var. jag kände mej kass. Och det är jäkligt jobbigt att få en sån svacka när man hållt på med en och samma sport i över 10 år och förväntas vara duktig och kunna och göra framsteg.

Jag har inte velat åka till min träning. Just för att jag har varit rädd att jag tröttnat. För jag menar jag kan ju inte tröttna! Trots att man ska träna för sin egen skull så var ju jag carro som förväntades träna och vara i stallet och ställa upp på tävlingarna som min tränare tyckte att jag skulle. Jag var rädd för att jag skulle komma dit och inse att passionen som jag kännt för träningen tidigare fattats. Och jag visste att skulle det vara så skulle jag bryta ihop, jag skulle aldrig vilja inse för mej själv att jag faktiskt tröttnat på något som jag engagerat en väldigt stor del av mitt liv åt.

Men, ännu en gång. Man kan gömma sej eller så kan man dra tummen ur arselet som jag gjorde idag.
Och, det känns så skönt att vara tillbaka! Även om jag knappt kan prata med nån utan att börja gråta så känns det skönt att folk tror på mej, trott på mej hela tiden och kommer att fortsätta stötta och tro på mej. Tack!

Nu ska jag tillbaka! inte för någon annans skull utan för mitt bästa.

Jag och Queen (i 5an eller 6an)


Afet och jag, dressyrtävling


Valkyria och jag, hopptävling


Fjäril och jag, hopptävling tyota cup


Fjäril och jag


Valkyria och jag, terrängbanan


Nu ska jag gå och tvätta bort sminket och lägga mej, ska upp och springa en sväng innan skolan imorgon tror. jag. eller om jag tar det efter. får se, aja ska iallafall sova nu.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0