Don't worry, Be happy

 Hola!

Imorgon åker hela gänget till fjällen! Ska bli så roligt att komma bort en helg. Sen fyller ju frank år på lördag också! Får väl se om vi gör något speciellt då. Jag vet faktiskt inte ;)
Aja, är hur taggad som helst i vilket fall! Kommer bli greeeeeeeeat.

Jag känner mej bara sådär överdrivet lycklig just nu. Ni vet när man har en sån stund där man bara sitter för sej själv och tänker på alla bra saker man har och faktiskt kommer på att man trivs med livet. Att man inte måste vara stormrik eller världens smartaste för att känna sej en aning nöjd.

Jag är så kär så att jag tror jag dör snart. Såhär fjantigt pluttinuttigullkär har jag nog aldrig varit förut. Hahah, det är nästan så att jag skrattar åt mej själv. Eller så har jag nog helt enkelt inte varit kär på rikigt förut. Men tydligen är det såhär det känns? Världens bästa kompisar har jag också. Det är jag också väldigt glad för. Jag har sorterat bort dom personer som bara drar ner mej och hittat nya vänner som jag aldrig trodde jag skulle göra. För att inte glömma världens bästa familj...

Visst, jag tappar bort mej själv ibland och känner att allt är värdelöst som alla andra (?) Men då gäller det att tänka på hur bra man har det och på folk som inte har det lika bra.
När jag tänker på alla små barn i världen som måste jobba och slita för minimilön, tvingas kriga, inte har någon familj, svälter, barn som går 8 mil fram och tillbaka till skolan och bara är tacksamma över att dom i över huvudtaget FÅR gå i skolan, folk som blir misshandlade, folk som flyr från sina länder osv.

SKÄMS jag över att faktiskt klaga alls på mitt liv... Jag ska sluta vara en klagare. Jag ska försöka proppa mitt huvud fullt av positiva tankar och dom ska jag tänka vad jag än ska göra. Även om det är en jobbig situation eller om någon säger något elakt om mej. Jag ska sluta bry mej om det. Jag tänker nog bara vara lycklig och go with the flow ett tag!




Sluta klaga och ta det med en klackspark. /mammacarro









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0