du

När allt är miserabelt flyger en ensam drake, Högt över koppartaken, mellanmjölk och handeldvapen. Du är inte en i mängden men jag är en utav dom få som inte lämnar dig när färgen flagnar på fasaden.
Du måste tro motivet har aldrig matchat ramen. Jag vill se alla sidor, TV:n visar en utav dom. Livet är fult du är fager, vaken om natten och drömmer på dagen.
För jag blir så dum av dig, Säg bara till när var hur. Visst det är väl dumt av mig, Men jag blir som blind, jag blir som stum. Jag borde nog lugna mig, dom kommer döma mig. Du lär väl lämna snart och här står jag kvar.


För jag blir så dum av dig
fan vad längesen jag skrev något vettigt här. kanske för att jag inte har något vettigt att säga?
Igår var jag ledig och gjorde inte mycket alls, träffade karin en sväng, letade fynd på myrona, gick en sväng på stan men jag var inte alls på shoppinghumör efter att mitt kort strulat som fan. så jag gick till banken istället och dampade ur på den stackars unga killen som fick hjälpa mig, beställde ett visa. ja. jag har inte haft det tidigare. men nuså! idag knallade jag till stigslund för att locka håret på ebba 10 år till hennes skolavslutning. var iväg och kollade på alla söta ungar som sjöng och blev medbjuden på mat på stan men tackade nej och åkte hem istället. kom på att ajg tog fram köttfärs för att göra en lasagne igår. så jag blir väl tvungen. vuxenlivet! har totalt tappat all lust att laga mat. blir väl så när man bor ensam antar jag? det är inte roligt att lägga ner tid på att laga en massa komplicerad mat när man sen ska sitta och äta den själv. ja, jag kan iallafall laga mat. får väl plockla fram dom kunskaperna när dom behövs. när man har gäster eller när man blir två en gång i framtiden typ.
annars har den här dagen inte mycket o bjuda på! ska väl kanske träffa mamma en snabbis om jag har tur, röjja lite här hemma, gå till valbogatan och sova sen gå upp och jobba 8-20.30 imorgon. sen jobb fredag och lördag dag. sen ska jag samla mina vänner och testa fullriggaren skybar. ta en liten drink och bara umgås:)
jag har planerat det så iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0