du är ett glashus och jag är en sten, men det är du som försöker se genom mig.

När vintern gömmer dina spår, så att du inte hittar hem
När du är vilsen i  en vinternatt igen, Kom ihåg mig då.

När det blir varma sommardar, Kom  ihåg mig då, Kom ihåg mig då

När vinterisen ligger klar, Kom ihåg mig då, Kom ihåg mig då
Här finns du kvar

O när du står på toppen och tittar ner, och det är ljust vart än du ser
När du har vunnit, Kom ihåg  mig då

När du får spring i dina ben, och jordens dragningskraft är  klen
När du är i luften, Kom ihåg mig då

När våren öppnar sina  dörrar, och du tar den långa vägen hem
Och sitter på ute serveringen där vi  satt igen.
Kom ihåg mig då



 
 
Igår var väl mer eller mindre dagen då jag långsamt gick sönder inuti och tappade tron på allt som
heter kärlek och lyckliga slut.
 
"Och den jävligaste stunden i livet var den när du gick, och allt var  förlorat. O där satt jag med mina grön-bruna ögon och såg med blåögd blick, allt jag hade förstorat."
 
 
För inget tröstar som winnerbäck. Inget.
 
 



Det gjorde tillochmed ont att sova inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0