bara massa prat.

jag vill ha sommar, värme, fräknar, hav, midsommar, kärlek, ljusa nätter och fjärilar.
jag vill vara med dig. jag vill göra något galet.
jag vill åka bort.
jag ska fokusera på lycka. jag ska fokusera på att allt löser sig. jag ska fokusera på att allt kommer till mig. att kärlek kommer till mig, att lycka kommer till mig och att pengar kommer till mig. jag ska plantera den tanken
i hjärtat. för det är då det kommer.
jag ska börja tro på att jag faktiskt är värd. jag kommer få belöning för allt slit. för jag är värd det.
jag ska vara ärlig mot mig själv. och andra.
det finns ingen skam. bara sanning. dina vänner bryr sig inte. för det finns ingen skam.
jag ska sluta slita ihjäl mig själv. det är okej att det går dåligt ibland. det kan hända vem som helst,
och då ska inte jag döma.
jag ska bara ha människor runt mig som ger mig något. jag vill inte ha energitjuvar i mitt liv.
jag ska se till att göra saker för mig själv innan jag gör saker för andra. den enda personen som jag med säkerhet kommer att leva med tills jag lämnar den här världen, det är jag. därför måste just jag, gå i första hand. jag måste må bra innan jag kan göra saker för andra. det finns inget egoistiskt med det.
och jag är faktiskt sämst på det, att sätta mig först. jag är expert på att göra saker för andra. gör jag en matlåda så ger jag bort den. även fast jag vet att jag behöver den tusen gånger mer än den personen som får den. är jag upptagen med en massa viktiga saker, så avbryter jag mina planer för att en vän är ledsen eller har ont någonstans. trots att jag vet att jag kommer få slita tusen gånger mer efteråt.
jag ska bli bättre på att visa uppskattning. jag ska se till att varje dag göra minst en bra sak för någon. jag ska sluta vara så jävla svensk. har någon snygg jacka på stan; säg det! den här personen kommer ju bli glad. för det blir man. jag brukar faktiskt se till att prata med eller ge komplimanger till okända folk. men man kan bli bättre. du har ju ingen aning, den här personen som du säger något bra till kanske har haft en skitdag innan.
jag ska sluta tycka synd om mig själv. jag ska endast tillåta mig själv att tycka synd om mig i fem minuter varje dag. för sen räcker det.
jag ska inse att jag duger. att jag är fin och smart,  men framförallt att jag är en fin människa som vill andra väl.
jag är så tacksam när jag tänker på min mamma. vilken fin mamma jag har. och på hur bra jag blivit uppfostrad. för det har jag. och jag tycker att min mamma är smart. och häftig. för hon sa till mig igår att "tro inte på allt jag lärt dig caroline. för vem säger egentligen att det är rätt? det är ju saker som mina föräldrar lärt mig och deras lärt dom. och vem säger att det är rätt sätt att tänka?"
jag tycker att det är smart. otroligt klokt. dit jag ville komma, var att jag är så tacksam över hur min mamma uppfostrat mig. och jag tycker att det är sorgligt att alla barn inte växer upp med den kärleken, tankefriheten och dom värderingarna som jag gjort.

Kommentarer
Postat av: jossis

du ÄR bra hjärtis. glöm aldrig det <3

2012-04-06 @ 09:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0