winnerbäckpoesi - när natten är här ska jag lämna allt tillbaks vinet & skulden jag har, du visste nog att jag hade mina skäl, ett sätt att ge, ett sätt att ta

Jag var inte sjuk, fast lite blek i hyn. När dagarna gick framåt var jag kvar nån annanstans.
Och du tog mig in i cirkeln, Du begåvade min syn. Med sövande narkotika och vaken stimulans.

Det jag minns när jag är här, Det som verkligen satte spår Är skymningen och ljuset Mellan husen där vi var
Jag vet ingenting om dig, Inte om du ens förstår.
Du var tonen från en tid, från en vinter i en stad.


Du säger väl till om jag ska gå?
Du säger till
Eller följ mig till dom gråa, höga husen bakom järnvägsspåren, Om du vet vad du vill.
Om du vet
har du ingenting att hämta här, Ingenting att hämta här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0