januari 24 - check check check √

dagens jobbpass avklarat. dagens långa prommis avklarad. fixat skåpnyckel på jobbet, tagit på mig lite mer februariturer och tagit hem provet från ssk för deligering i insulin.
hejja hejja check check check! har dessutom haft köksturen idag. kände att jag var tvungen att ta den. har ju lyckats byta bort köket dom senaste veckorna. har varit produktiv och bakat muffins iallafall! hallonmuffins med rosa kokosglasyr. kände att jag var tvungen att "maka up" för gårdagens missöden i mitt eget kök hemma. torrkokade en kastrull med potatis och brände en plåt med kakor i ugnen.
kan säga att jag trodde jag skulle dö av rökförgiftning!
nu har jag som sagt stärkt självförtroendet igen genom lite bakning på jobbet. good.
kan ju tilläggas att jag avskyr att baka.
om det inte är matbröd eller cupcakes man får göra lite rolig dekoration på.
har en sjukt lugn vecka den här veckan. nästan lite för lugn. när jag jobbat så mycket som jag gjort på sistone tycker jag nästan att det är lite tråkigt med för mycket ledighet. är ledig imorgon. ska bara tvätta klockan sju. på torsdag ska jag till ockelbo och göra ett litet besök på hc sen hem till mamma. fredag och lördag är jag ledig. ska förhoppningsvis dricka nåt glas vin och på söndag jobbar jag kväll.
alltså. för lugnt.
kommer ihåg för några månader sen när jag "valde" min ledighet från jobbet. jag tänker inte alls så längre. nu tänker jag mer "jag blir ledig när jag blir ledig". trots att jag aldrig vart så tankspridd och klumpig som jag är nu så är det så mycket skönare att vara sköööönt trött för att man jobbat mycket istället för att vara slut i kroppen för att man legat i sängen och stirrat i taket i en vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0