jag är ingen soldat

Himlen faller ner, det svider till där kniven skar. jag har varit vaken hela natten, känt om hjärtat sitter kvar,
känt om hjärtat sitter kvar. Jag har litat på imorgon, som en troende tror. jag skulle gjort så annorlunda om jag gick i andra skor, om jag gick i andra skor.
jag är ingen soldat, jag har inga vapen att ta till, inga korståg jag vill gå.
ställ mig inte i ett led, du får mig aldrig att stå still. jag fungerar inte då.
jag är ingen soldat, jag tänker inte så.
Blir så ledsen så ledsen så ledsen. ja, jag ska rycka upp mig. jag lär ta tag i allt. jag lär adressändra till... ja, någonstans. jag lär flytta till... ja, någonstans. jag har den där jävla skitlägenheten på brynäs att betala tre månader på. så jävla kul det känns att betala för nåt man inte bor i. och som man inte ens har råd att betala igentligen.
Jag vill inte flytta hem. vill inte vill inte vill inte.
Vad i helvete ska jag göra i Ockelbo? Jag har inget kvar där.
Blir arg på att alla ska tycka att jag ska va så duktig och vuxen och samla mig och fixa det här nu.
gick dessutom efter ett samtal upp för mig att ingen kommer kunna hjälpa mig coh flytta i jul. inte ens mamma för dom ska till spanien då. en semester som jag motvilligt måste inse att jag antagligen inte kommer kunna följa med på. jag måste alltså fixa det här nu. med flytt och allt. köra allt till ockelbo för det är ju inte så att jag i nuläget har någon annan stans att ställa skiten.
vilken jävla tur att jag inte fick kvar så mycket i den här skitlägenheten.........................................
kul. jävla. liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0