om du har halsen full av månader av slit, ta din packning över gränsen och kom hit

Och den kärlek som jag ger, är blott en del av den jag saknar. Varje morgon när jag vaknar, var sekund och var minut. Har någon nånsin sagt till mig hur kärleken ser ut?
Eller varför den kan lämna sånna hål?
Den sticker som en nål, och förvandlar mina nerver till stoft och sot och skärvor, och förvandlar varje amorpil till krut. De sover gott om natten, när de klarat sina läxor. Själv sover jag med häxor som ingen bjudit hit.
Ingen tycks förstå det sår som svider i mitt hjärta. För deras sår av smärta kan man badda lätt med sprit.
Men de djävlar som förändrat mig, de dödar bit för bit.
Och glädjen har försvunnit liksom jag.

Men varje gång jag tänker på dej, så vet jag, att jag är lyckligast i världen.
Hur mörkt det än är, och hur mycket jag än önskar att du vore här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0