Jag blir inte sämre bara för att någon annan är bättre

Såhär länge höll mitt blogguppehåll. Ett och ett halvt dygn. Men det har varit ett effektivt 1½ dygn. Jag har tänkt och tänkt och tänkt. Och inte tänkt för ett tag. Och jag har pratat. Och jag har bestämt mej för att inte vara en av dom som glömmer bort vad dom har och bara tycker synd om sej själv. Även fast jag faktiskt är en hejjare på att tycka synd om mej själv när jag känner att ingen annan gör det. Och det kan jag erkänna! Som om ingen redan märkt att jag sätter på mej offerkoftan varje gång livet känns värdelöst. Och även fast det är världens obekvämaste tröja så tar jag inte av mej den.

Det sista jag gör nu innan jag går och lägger mej är att säga högt för mej själv hur lycklig jag är. Jag talar om för mej själv vad jag har istället för det jag inte har. Det kanske är det töntigaste jag gjort i hela mitt liv men om det funkar så är det värt det. Missuppfatta mej inte, Jag är lycklig! Det är inte det som är problemet. Problemet är att jag lätt glömmer bort allt jag har bara för något fattas.

Man är inte sämre bara för att någon annan är bättre och sanningen är att man klarar av mycket mer än vad man från början trodde. Det man vill, det kan man! Och det är så sant. Vill man verkligen, av hela sitt hjärta så klarar man vad som helst.

Nu ska jag skratta, och ha roligt, och bara vara jag igen!

Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0