Man lever bara en gång

Det finns alltid folk som har krav på en, "på vart man ska jobba, hur mycket man ska plugga osv." Det kommer man inte ifrån. Men man har bara ett liv. Jag tänker inte leva mitt liv utifrån någon annans vilja. Jag tänker göra precis vad jag vill göra och känner för! För jag tänker inte sitta där och ångra mej sen och fundera över varför jag inte följde min vilja utan lyssnade på mamma och pappa osv.

Jag vet precis hur jag vill leva mitt liv. Det vet ni också. Ni behöver inte gilla allt jag gör och allt jag bestämmer mej för. Men du är inte jag! Jag är 18 år och bestämmer själv vart jag ska jobba och vilka jag ska umgås med.
Det minsta vore ju att kanske acceptera det?
I wanna be more like me and less like you. Alla är vi olika!
Så, nu var det sagt...

*

I'm free to be whatever I
Whatever I choose
And I'll sing the blues if I want

I'm free to say whatever I
Whatever I like
If it's wrong or right it's alright




Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske dax att mogna, börja ta ansvar och inse att livet oxå kan vara kort. Att ta ansvar behöver inte betyda att man har lagt sig för ngn annan eller att man gör vad ngn annan säjer att man skall göra, eller?! Att vara rädd om sig att inte vara så förbaskat blåögd är kanske för tidigt att kräva av dig men när du inte kan så måste ju jag.... Pizzeria, jo men det är ju en bra praktikplats!!!! Gratis sprit dessutm, kanon!!!! Jo, jag känner att du håller på att växa upp :-/ Kanske dax att visa ngn annan sida av dig själv???????????????? Trodde du var mer mogen en så, tyvärr! :-((

2009-09-10 @ 15:35:39
Postat av: Anonym

För det första så är det en resturang med 350 sittplatser och inte en pizzeria... Jag är inte blåögd, skillnaden mellan dej och mej är att du har fördomar mot allt och alla och det har inte jag. Spriten har vi betalat för, och dom som vi bodde hos har inte gett oss ett skit... du är bara avundsjuk för att du vill leva såhär...

2009-09-10 @ 21:19:39
Postat av: Anonym

Men varför ha praktik på en pizza restaurang om man går Thoren Business school? Mycket märkligt tycker jag... Nej, dax och växa upp och inse att världen inte bara snurrar runt dig utan att du är en del av den som alla andra och måste anpassa dig. Det handlar om mognad, inte att man är 18 år för det har ingen betydelse i sammanhanget. "Age is just just a number", säger faktiskt inte ett skit om den faktiska mognads åldern....



2009-09-11 @ 18:30:38
Postat av: Anonym

JAG SKA FORTFARANDE INTE HA MIN PRAKTIK PÅ EN PIZZA.RESTAURANG. Om det nu var så det låg till så skulle jag ha det. Alltså, jag får väl välja min praktikplats själv, eller? Det borde ju vara det minsta man får göra när man är myndig. eller ska du bestämma vad jag ska jobba med kanske???

2009-09-12 @ 15:10:48
Postat av: Anonym

Myndig ja, men inte särskilt smart. Mycket kvar att lära, du är blåögd och tänker inte rationellt. Börja tänka med huvudet och inte kuken (om du hade haft någon) och fest tarmen...

2009-09-12 @ 20:10:15
Postat av: Anonym

"OKEJ"

2009-09-13 @ 17:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0