VI LEVER PÅ TVÅTUSENTALET FOLK!

Något som gör mej arg är folk med fördomar. Okej, nu finns det ingen människa som är helt fördomsfri. Alla "tror" vi alltid mer än vad vi vet, och det vi inte vet gillar vi oftast inte. Men, att tillexempel sitta och prata illa om något annat folkslag, en annan hudfärg, religion eller läggning hatar jag! Jag tycker inte om alla, jag är inte guds bästa barn eller liknande.
Men jag dömer inte ett helt människoslag för det. Om det är så att jag dömer någon så gör jag det efter handligen. Inte för att man är bög, kommer från ett annat land, är tjock eller smal lång eller kort, bär slöja eller har en massa tatueringar!

Jag tycker helt enkelt att alla får leva sitt liv. Jag lever ju ingen annans liv än mitt eget så varför sitta och haka upp sej på hur andra väljer att leva sitt? Kan man inte istället bara visa lite respekt?

Glöm inte, allt vad ni vill att människor ska göra för er, ska ni också göra för dem!




Kom igen, vi lever på tvåtusentalet! Lär er acceptera andra människor, hur svårt kan det vara?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0