All I want for Christmas is you

Idag har jag sprungit runt på stan nästan hela dagen med chatrin. Har så ont i fötterna nu och är så slut. Har ivarjefall köpt en julklapp till min älskling. Jag är snål i år och tänkte väl mer eller mindre skita i att köpa julklappar till någon annan. Från början köpte jag till hela feta släkten men nu, nja. Jag har väl tagit bort några från min lista varje år. Mina vänner och jag ska hitta på något roligt tillsammans istället (förutom carro som självklart har skämmt bort oss med julklappar ;p) och familjen ska jag bjuda ut på middag! Sånt é livet om man är en fattig student som bränner alla pengar på en fjällenresa istället för att köpa julklappar till alla nära och kära.

Nu är granen färdigklädd och den blev jättefin! Vi har inte haft en riktig julgran sen mamma och pappa var gifta men i år fick mamma för sej att åka ut i skogen och palla en, and so she did! Tänkte baka lite julbröd nu så mamma blir glad när hon kommer hem från nattjobbet imorgon bitti och kanske dra tummen ur och åka på midnattsmässa som är lite utav en tradition här. Men somsagt, jag är helt slut.

Imorgon åker vi ner till farmor och farfar, har firat jul där sedan jag var liten och det är alltid jättemysigt. På juldagen tar jag mitt pick och pack och åker ner till eskilstuna för att vara där en vecka. Byta lite julklappar med frank och bara mysa. Man måste ta vara på de få dagar vi har kvar nu. På nyår ser det ut som om vi åker upp hit tillsammans och firar med mina kompisar och sådär. Kan inte bli mycket bättre! Jag är verkligen lyckligt lottad.

Anyway
, GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR MINA VÄNNER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0