The past is the past

Ibland undrar jag om det är värt att sitta och tänka igenom gamla saker, om det är värt att sitta och tänka på saker som man gjort som man ångrar. Om det ens är värt att tänka dåliga saker om någon. Det finns mycket saker som jag inte är stolt över. Men jag har på något sett insett att det faktiskt är mänskligt att göra fel val. Det som man tyckte var så rätt kan man komma på sen var alldeles fel. Men sålänge det är något som för just det där speciella tillfället gjorde dej glad och lycklig så gör det ingentingen inget att det var ett "dåligt val" eller något som du sen skulle komma att ångra. "The past is the past" har jag börjat tänka och det hjälper faktiskt. Jag har aldrig varit någon som lyssnat på mina vänner när det gäller att göra saker som är rätt. Jag har alltid gjort precis som jag velat även om jag har vetat att jag sedan skulle sitta och grubbla över varför jag inte valde att göra på ett annat sätt.

Det går alldrig att spola tillbaka och börja om. Det som är gjort är gjort. Det är bara att inse och gå vidare. Just för tillfället är jag lyckligare än jag vart på länge och jag trodde inte att jag skulle kunna känna den här känslan utan att få en kick över att göra något som jag vet innerst inne var fel. Jag har inte hittat något speciellt som jag alltid letat efter förut utan jag har lärt mej att ta dag för dag och se på helheten istället. Och jag har släppt tanken om att det måste vara något annorlunda eller nästan farligt för att jag ska känna mej nöjd. Jag Känner mej bara helt ärligt jätteglad och om jag får sitta och ångra mej sen så är det av en helt annan anledning.

Kommentarer
Postat av: Josse

fan vad bra sagt carro !

2008-12-24 @ 21:30:22
URL: http://jowsefajns.blogg.se/
Postat av: Anonym

alla är vi männsikor och alla gör vi misstag. Så länge man kan stå för vad man än gör, glömma, förlåta och gå vidare så finns det ingen anledning att titta tillbaka och ångra sej. Som du säger, gjort är gjort. Man är bara mänsklig och man kommer fortsätta att göra misstag så länge man lever, stå på dej! kram

2008-12-25 @ 14:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0